Pazartesi, Kasım 16, 2009

Netbook'uma Windows 7™ yükledim rahat ettim (=

Bir netbook a sahipseniz CD/DVD sürücünüzün olmama olasılığı çok yüksektir, ki benim yok. [ Harici manasında diyorum burada, tabii ki netbook'larda optik sürücü olmadığını hepimiz gayet iyi biliyoruz. ] Böyle bir durumda netbook'unuz Windows 7™ kurmak herhalde çok zor olmalı diyebilirsiniz, hakikaten zor değil. Aşağıda yazacağım algoritmayı uygularsanız sizinde netbookunuz'da Windows 7™ olma olasılığı var.

!!! Dikkat bu işlemden önce kullanacağınız usb belleğini ve bilgisayarınızdaki verileri yedeklemeyi unutmayın.

Öncelikle Windows 7™ yi indirelim.

Link 1 : Windows 7™ indir! (Paylaşım sitelerinden!)

Link 2 : Windows 7™ indir! (Torrent olarak!)

Link 3 : Windows 7™ indir! (Yasal olarak, parasıyla yani!)

Windows 7™ yi indirdik. netbook'umuza kuracağız ama optik sürücümüz yok. peki nasıl kuracağız?

Bu sorunun cevabı çok basit, tabiki ihtiyacımız olan şey bootable USB sürücü. İşte adım adım Windows 7™ kurulum klavuzu:

Adım 1 – Bootable USB sürücü hazırlayalım :

1. İhtiyacımız olan kapasitesi iyi bir flash bellek. Ben 4GB bir usb bellek kullanıyorum.

2. Usb belleğimizi PC ye takalım.

3. Komut istemine düşelim. (Vista’ da başlat-tüm programlar-donatılar-komut istemi [ aka cmd ] )

4. Şu komutları yazalım:

diskpart
list disk

Benim bilgisayarımda USB disk numarası 3.

5. Dikkat USB diskimizi formatlayacağız, aşağıdaki komutları sırası ile yazalım:

select disk 3
clean
create partition primary
select partition 1
active
format fs=NTFS
assign
exit


6. Windows 7™ iso dosyasını Power ISO yada benzeri bir programla dışarı çıkartalım.

7. E:\boot komutunu girelim.

8. Sonrasında Windows 7™'nin dışarıya çıkarttığımız görüntüsünün USB sürücü üzerinden bootable bir ntfs sürücü olması için aşağıdaki komutu girelim. ben M sürücü ismini kullandım:

bootsect /nt60 M:

FYI : Burada M sizin USB sürücünüzün harfi oluyor.

9. Komut istemi ile işimiz bitti, komut istemini kapatalım.

Adım 2 – Kurulum dosyalarını Windows 7™ yi mount ettiğimiz yerden USB belleğimize kopyalayalım.

Adım 3 – Windows 7™'yi netbook'a kuralım.

1. USB belleği takalım ve bilgisayarı kapatıp açalım;

2. Açılırken bootable sürücüyü seçelim, bios menüsünden;

3. USB sürücüyü seçelim ve enter'a basalım;

4. Bu adımdan sonra USB sürücü üzerinden Windows 7™ kurulumu başlayacaktır.

FYI : Bu kurulum işlemlerini sadece netbook için değil tüm bilgisayarlarınız için yapabilirsiniz.

Teşekkürler : Bu yazıma yaptığı katkılarından dolayı pdfdrgi.com sitesine teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

facebook'ta paylaş!