Cumartesi, Ekim 23, 2010

DT ile yeniden...

Durma paylaş!

İzmir'de son günlerimi yaşarken vakit ayırabildiğim DT (Devlet Tiyatroları) ile birlikteliğim İstanbul'a yerleşmem ile birlikte yeniden başladı. İlk olarak geçen hafta Atlas Pasajı'ndaki İstanbul Küçük Sahne'de oynanan "Bedensiz Kadın" oyununa gitme fırsatı buldum.

İstanbul'daki ilk DT tecrübem oldu. Sahne eski ama sıcacıktı. Hem içiniz ısınıyor manasında hem de havasızlık manasında sıcaktı. İnternetten aldığım biletimi samimi bir görevliden teslim aldıktan sonra yerime geçtim ve oyunu izlemeye başladım. Dekorlar ve dekorların düzenlenişi daha ilk dakikadan beni çok etkiledi. Aslında oyunu senaryo olarak pek de etkili bulmuş olmasam da, Mate Matisic'in "Bedensiz Kadın"ı insanın aklına hiç düşünmediği soruları getirtebiliyor. Oyunda yüzeysel olarak değinecek olursam, bir askerin yaptığı hatalarla bu dünyadan göçmeden önce baş etmeye çalışması ve kendini Tanrı'ya affettirme çabaları konu alınmış. Aşağıda daha geniş bir özeti bulabilirsiniz.

Ne yazık ki oyunla ilgili gerek DT'nin kendi sitesi gerekse internet üzerinde detaylı bir bilgi bulmak güç. Bu yüzden resim koyamadım zaten. Nedense oyundan çıkarken de aklıma bir broşür alıp size bir kaç not düşebilme fırsatını yakalamak gelmedi. ( Bunda içerisinin havasızlığından kurtulmak için koşa koşa kendimi İstiklal'e atmam en büyük sebep herhalde :> )

Oyunda beni en çok etkileyen kısım çözüm kısmıydı. Herkesin sonuna kadar izleyip görmesi gereken bir oyun sergilendi çözümde. Ayrıca sahne arkası ekibin performansı da görülmeye değerdi.

Bu kadar tüyo ve bilgiden sonra sizleri oyunun gitmeden önce okuduğum tek yorumla baş başa bırakıyorum. Eğer sizde "Bedensiz Kadın"a gitmek isterseniz biletinizi buradan da alabilirsiniz.

Tiyatrolu günler...

Alıntıdır, orijinal yazıya buradan ulaşabilirsiniz...

Ülkemizde yeni yeni tanınmaya başlayan Hırvat tiyatrosu yazarlarından Mate Matisic’in Bosna savaşının ardından kaleme aldığı ilginç bir oyunu. Orta yaşlı bir fahişe, emekli bir asker ile temizlenmek istenen vicdan azapları ve korkunç savaş suçlarıyla lekelenmiş bir beden. Komedi ve dramın iç içe geçtiği oyun, Hırvat tarafından olaya bakmasına rağmen, savaşta hiçbir tarafın yeterince temiz olmadığını da gözler önüne sermektedir

Hiç yorum yok:

facebook'ta paylaş!