Çarşamba, Aralık 10, 2008

Narnia Günlükleri : At ve Çocuk

Serinin üçüncü kitabı olan Narnia Günlükleri : At ve Çocuk da bitmiş durumda an itibariyle. Bu kitap ilk iki kitaba göre daha ayakları yere basan bir kurguya ve daha az çocuksu özelliklere sahip. Ayrıca Narnia dışı ülkeler, ırklar ve Aslan hakkında daha ayrıntılı bilgiler sunuyor bizlere. Kitap aynen ilk iki kitap gibi sürükleyici ve kolayca okunabilir bir yapıya sahip.



Bu kitaptan da en az ilk iki kitap kadar zevk aldım ve seri ilerledikçe gözlemlenebilir gelişmeler de okuyucuyu gayet tatmin ediyor açıkçası. Kitap hakkında en çok akılda kalan söz ise Aslan'a ait tabi ki. Aslan her karşılaştığı ve yardım ettiği varlığa
(! Narnia dünyasını bilenler benim neden varlık dediğimi gerçekten anlarlar) sadece kendi geçmişlerinden bahseder ve başkalrının geçmişlerini öğrenmek isteyenlere de hep aynı cevabı verir:

"Kimseye kendi hikayesinden başkası anlatılmaz."

Gayet manalı bir cevap olduğunu düşünüyorum ve bunun altında yatan manayı kavrayabillirsek ve hayatımıza yerleştirirsek ne ala!

Narnia Günlükleri : At ve Çocuk kitabına not vermem gerekirse benim notum 10 üzerinden 8.8 olacaktır

İgilenen arkadaşlar için de kitapla ilgili birkaç yorumu da ekliyorum;

**Narnia Günlükleri: At ve Çocuk, 1950 ilkbaharında tamamlanmış ve 1954'te yayımlanmıştır. Serinin diğer kitaplarıyla pek bağlantılı olmayan bir kitaptır. Kitap Bree hakkındadır, bir konuşan at ve Shasta, genç bir çocuk. Onlar Narnia'nın güneyindeki Calormen bölgesindedirler. Birbirleriyle Narnia'ya dönüp özgürlüklerine kavuşmak için bir kaçış planı yaparlar. Yolculuklarında Calormenlilerin Narnia'yı istila edeceklerini öğrenirler. Şimdi Narnia'yı Calormenlilere karşı uyarmalı ve ordunun yeniden birleşmesini sağlamalıdırlar.

Hiç yorum yok:

facebook'ta paylaş!