Cumartesi, Ocak 03, 2009

Samsung Netbook! // Almayı planlıyorum.

Son günlerde yaptığım araştırmalar sonucunda "netbook"umu bulmuş bulunuyorum. Evet uzunca bir süredir laptop'umla yaşadığım sorunlar ve ağırlığı benim mobilize olmamı engellemesi nedeniyle yeni bir bilgisayar alma kararı aldım. Bu sıralar yaşadığım sırt ağrılarına sebeb olan yaklaşık 3kg'lık laptopumla yaşadığım tecrübeler sonunda hafif birşeyler almak istediğimin sonucuna vardım. Bu sırada piyasada esmeye başlayan netbook rüzgarına kapıldım ve kendimi bir ACER Aspire One hayranı olarak buldum.


Yurtdışına (ERASMUS maceram başladığında! :-) ) çıkar çıkmaz One'ımı alacağım derken karşılaştığım bir haber herşeyi değiştirdi. Bu haber Samsung'dan gelmişti. Samsung'un netbook'unu gördüğümde resmen büyülendim. Özellikleri hakkında bilgi sahibi oldukça, özellikle pil ömrü beni hayretler içinde bırakmaya yetti, fikrimin dğişmeye başladı. 6 hücreli pili yaklaşık 8 saat dayanabiliyordu Samsung'un. Ayrıca parlak ekranı, anti bakteriyel kalvyesi ve 1.33 kg'lık ağırlığı da cabası. Tabii önemli bir detay da fiyatı idi. Bu küçük ama gayet tatmin edici netbook sadece 298 Sterlin ( amazon.co.uk'de ).


Artık Samsung'uma sahip olacağım günü sabırsızlıkla bekliyorum.

Bazı yorumlar:

kaynak : electroblog

Şimdiye kadar sokaktan aldığımız görüşler Samsung NC10 hakkında hep iyi yöndeydi fakat kalabalıktan ayrılmasını sağlayacak kadar da iyi değildi. Oysa Laptop Magazine’in cihaz üzerindeki değerlendirmesi onun “piyasadaki en iyi 10 inç netbook ” olduğu yönünde. Bu yüksek puana parlak ekranı, rahat klavyesi ve WiFi açıkken 7.34 saat olan inanılmaz pil ömrü neden olmuş. ( bu her zaman geçerli değil gibi, tekrarlanan bir testte ekran parlaklığı maximumdayken 4.48 saatlik bir ömür gözlenmiş ) Nadir yakınmalar arasında hafif sorunlu touchpad ve ortalama disk performansı var. Ne yazık ki klavyenin mikroplara karşı olan etkisi üzerinde test yapılamamış ancak Samsung’un anti-bakteri klavye iddasının doğru olduğuna inanıyoruz.

**Merak edenler için netbook nedir ne değildir?

Hiç yorum yok:

facebook'ta paylaş!