Pazartesi, Şubat 09, 2009

Google rakipsiz mi?

Just click to read this post in English!
Klicken Sie einfach auf diese Nachricht zu lesen, in Deutsch!
この記事を読むには日本語でクリックするだけ!


ABD'deki Adweek sitesi geçtiğimiz günlerde arama motorları ile ilgili bir araştırma yayınladı. Araştırma ABD'de 18 yaş ve üzeri kullanıcıların katılımıyla oluşturulmuş rakamlar üzerinden arama motoru sektöründeki son durumu ortaya koyması açısından son derece faydalı olsa da, sitenin araştırma üzerine yayınladığı yorumları karmaşaya neden oldu.

Araştırmanın asıl amacı, reklam verenlerin hedef kitlelerine ulaşmak için arama motorlarını en sağlıklı ne şekilde kullanabileceklerini ortaya koymaktı.

Kullanıcıların en sık kullandıkları arama motoru, haftada en az bir kez hangi arama motorunu kullandıkları ve açılış sayfası olarak belirledikleri arama motorları incelendi. İncelenen rakamlar Google'ın ciddi bir farkla önde olduğunu gösterdi.


Adweek sitesinin bu rakamlara rağmen raporun başlığına "Google katilleri için hala yer var!" demesi büyük tepki topladı. Her ne kadar rakamlar Google'ın rakipsiz olduğunu göstermese de, aradaki fark Yahoo, AOL veya MSN gibi diğer alternatiflerin birer "Google katili" olmaktan (en azından şu an için) çok uzakta olduğunu gösterdi.

Raporun başlığı okur tepkileriyle düzeltilmiş olsa da, pek çok kullanıcı Google'ın geçilmesinin mümkün olup olmadığını düşünmeye başladı.

Bu haber alıntıdır. Orjinaline ulaşmak için tıklayınız.

Blog'cudan :

"Bu haber her nedense okudukça insanı düşünceler farklı düşüncelere itiyor. Neden bilmiyorum ama insanlar önünde yatan gerçekleri bir türlü göremiyor. Halbuki bu konu üzerine yazılmış o kadar çok kitap ve makale var ki bu yorumları yapan arkadaşların bunlara ulaşamamış olması hayli düşündürücü. Onlara tek tavsiyem herhangi bir Google kitabını alıp okumaları ve daha sonra kapsamlı şekilde nerede hata yaptıklarını eminim göreceklerdir."

Hiç yorum yok:

facebook'ta paylaş!