Pazar, Ocak 04, 2009

Narnia Günlükleri : Prens Caspian

Narnia serisinin dördüncü kitabı olan ve aynı zamanda Walt Disney Studios tarafından çekilen ikinci Narnia filmine de ismini veren "Narnia Günlükleri : Prens Caspian" kitabını bitirmiş bulunuyorum. Kitap bundan önce okuduğum üç Narnia kitabı beni hiçbir şekilde hayal kırıklığına uğratmadı hatta beklediğimden de fazlasını verdi bu sefer. Kitap Narnia'yı Beyaz cadıdan kurtaran Lucy, Edmund, Susan ve Peter'in Londra'ya döndükten tam bir sene sonra Narnia'ya dönüp geçen yüzlerce yıl içinde bozulan huzuru yerine getirmesi için Prens Caspian'a yardım etmesi ve Narnia'ya barışın getirilmesi için atıldıkları maceraları konu alıyor. Gayet sürükleyici olan serinin dördüncü kitabı yine mutlu bir sonla sona eriyor.


Gelelim asıl değinmek istediğim konuya. Kitabı bitirir bitirmez filmin DVD'sini taktım ve izledim. Keşke izlemez olaydım! Tam bir hayal kırıklığı oldu benim için. Filmin başlarında tamamen kitaba bağlı kalınılmış ama süre ilerledikçe senaryonun kitapla alakası olmadığını görüyor ve hayretler içinde kalıyorsunuz. Film bir sinema izleyicisi olarak beni yeterince memnun etti etmesine ama bir Narnia okuru olarak tamamen hayal kırıklığına uğrattı. Narnia'nın Holywood versiyonu olmuş diyebilirim ve bir çocuk kitabına bunu yapanlardan da tiksindiğimi ekleyebilirim.

Kitaba not vermek gerekirse 8.6 olacak bu sefer benim notum.

Yayın hakkında herhangi bir Türkçe yorumun yer almasın nedeniyle buraya koyamıyorum. İngilizce yorumu ile ilgilenecek arkadaşlar için wiki 'nin üstüne tıklamak yeterli olacak.

Hiç yorum yok:

facebook'ta paylaş!