Cuma, Ekim 30, 2009

"Doğa İçin Çal" [DiÇ]

Uzun zamandır 'facebook™'ta bir video dönüp duruyordu. Uzunluğu nedeniyle, yaklaşık 7 dk, bir türlü cesaret edip izleyemedim. Hazır tatilken izleyeyim dedim ve beğenip sizlerle paylaşmaya karar verdim.

"Doğa İçin Çal" projesi kapsamında 49 sanatçının eşlik ettiği 'Divane Aşık Gibi' parçası tüm paylaşım ortamlarında en çok ziyaret edilen video şu aralar. Hatta çeşitli televizyon programları da bu projeye yer verdi zaman zaman. İnsanların bu videoyu izleyip vay be güzel olmuş demekle yetindiğini biliyorum. Ben ve benim okurlarım böyle değiller bence ama ben beni rastgele okuyanlar için projeden sizlere bahsetmek istiyorum yine de. Maksat herkes bilgilensin.

"Doğa İçin Çal, bir agaclar.net projesidir." diyor, www.dogaicincal.com. Peki ama bu proje neyi hedefliyor. Günümüzde yaşanan sorunlar malum. Küresel ısınma, yaşanan afetler, bir yanda açlıkla savaşan insanlar ve bir yanda yok olup giden doğa. Evet tam anlamıyla bir yok oluş çağındayız maalesef. Ve bunun mimarı bizleriz. Her geçen gün çevreye karşı daha da duyarız kalan bizleriz. İşte bu noktada "agaclar.net" projesi bu işin neresinden tutacağına bakıp durdu.

" Projenin çıkış noktası olarak, doğa sorunlarının evrenselliği, doğanın insanlara mekan ve kaynak oluşuyla, müziğin evrenselliği ve insanların ortak dili oluşu arasındaki bağ, belirlendi.

Müzik ise; yaygın, eneji dolu, durdurup kendini dinleten ya da arka plana geçip çaktırmadan varolan...

Seçtikleri parça; 'Divane Aşık Gibi' bilmeyen yok, sevmeyen yok... "

Daha sonra şu sözlerle açıklamaya devam ediyor;

" 'Birlikten kuvvet doğar' mı? Tek tek düşündüğümüz, anlatmaya çalıştıklarımız, hep birlikte, bir ucundan tutarak ortaya konduğunda verdiği enerji artar mı?

Agaclar.net'ten Fırat Çavaş, doğdukları iller farklı, yaşadıkları mekanlar farklı, zevkleri, yaşama bakış açıları farklı 45 müzisyeni, var olan gerçekleri bir kez daha hatırlatmak için bir araya getirdi: Doğa için çal!

"Divane Aşık Gibi" yollarda dolaşmaktan başka, hem mecazda hem de fikirde "Sen yağmur ol, ben bulut, Maçka'da buluşalım" diyoruz. "

Son olarak sizi çağırmayı eklemeyi de unutmuyorlar;

" Yeni başladık, devam edeceğiz...

Sizi de bekleriz! "

Evet ben de onlara katılmak için ilk adımımı atmış bulunuyorum. Bundan böyle bloğumda destekleyeceğim onaları. Unutmayın sizleri de bekliyorlar.

Son olarak o kadar bahsettikten sonra videoyu eklememek olmaz dedim. Bugüne kadar seyredemeyenler ve bir daha seyretmek isteyenler için;

"Doğa İçin Çal" - "Divane Aşık Gibi"



Sağlıcakla kalın, A.

Hiç yorum yok:

facebook'ta paylaş!