Cuma, Şubat 06, 2009

Koç Holding dünyaya meydan okuyan 100 şirket içinde!

Just click to read this post in English!
Klicken Sie einfach auf diese Nachricht zu lesen, in Deutsch!
この記事を読むには日本語でクリックするだけ!

Koç Holding, dünyanın önde gelen danışmanlık firmaları arasında yer alan Boston Consulting Group’un (BCG), 2009 yılı araştırmasına göre, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da ‘Hızlı Gelişen Ekonomilerde Dünyaya Meydan Okuyan 100 Şirket’ listesinde yer aldı. Araştırmada Koç Holding’in iki yıl üst üste bu listeye girmesinde etkili olan unsurlar arasında, global lider olma konusundaki kararlılığı, küresel kaynaklara ulaşarak, yurtdışı pazarlardaki aktif genişleme stratejisiyle sürekli ve istikrarlı büyüme stratejisi gösterildi. Araştırmada, ilk 100’e giren şirketlerin uluslararası ortaklıkları ve global bakış açısına sahip yönetim ekipleriyle de öne çıktıkları vurgulandı.

‘Güvenle bakıyoruz’

Koç Holding CEO’su Dr.Bülent Bulgurlu, “Bu araştırmada her yıl ilk 100 arasına girmemiz, küresel vizyonumuz ve verimlilik odaklı büyüme stratejimizin başarısını ortaya koymaktadır” dedi. Bulgurlu şöyle konuştu:

Koç Holding’in güçlü finansal yapısı, uluslararası ortaklıklar konusundaki dinamik yaklaşımı ve mevcut ekonomik kriz ortamında maliyet ve gelir dengesini iyi yönetmesi, ilk 100 arasındaki yerini sürdürmesini sağladı. Koç Holding olarak küresel bir güç olarak konumlandık, tüm adımlarımızı da bu çerçevede atıyoruz. Nitekim, yapılan araştırmalar da bir anlamda bu stratejimizi başarıyla tatbik ettiğimizi teyit ediyor. Geleceğe daha da güvenle bakmamızı sağlıyor.”

Listede Sabancı Holding de var.

14 ülkeden şirketlerin yer aldığı listeye Türkiye’den Sabancı Holding de girdi. Şirketlerin global liderlik statüsüne yükselmesinde ve izler bırakmalarında etkili olan stratejilerinin incelendiği araştırma sürecinde, ilk 100’ün başarılarında etken olan ana faktörler tespit edildi. Araştırmanın hazırlanma sürecinde değişik sektörlerden seçilen şirketlerin uluslararası büyüme stratejileri, gelecek vizyonları ve mevcut durumları hakkında daha detaylı bilgi edinmek üzere şirket CEO’larıyla röportajlar yapıldı. Şirketlerin global kriz karşısında geçirdikleri değişimler ve büyüme performansları değerlendirildi. Araştırmada meydan okuyan firmalar da 6 küreselleşme stratejisi tespit edildi. Bunlar, uluslararası markalar yaratmak, inovasyon, bir alanda küresel liderliğe soyunmak, doğal kaynakları maddi değere çevirmek, piyasalarını çeşitlendirmek için yeni iş modelleri oluşturmak ve doğal kaynak edinimi olarak sıralandı. Raporda, meydan okuyan firmaların çıkış süreçlerinin henüz başında oldukları da vurgulandı.


Bu haber alıntıdır. Orjinaline ulaşmak için tıklayınız.


Blog'cudan:

"Bu listeye giren şirketleri zaten yıllardır başarılarıyla dünyanın dört bir yanında görüyoruz. Artık başka isimlerin de bu listede bulunmasının zamanıdır bence. Hele ki krizin teğet geçtiği düşünülen bir ülkede, krizden etkilenen onlarca rakip ülke şirketi varken bu bir zarurettir. Sözün özü bu haber bizi tekrar gerçekçi olmaya ve dünya ekonomisindeki yerimizi bir kez daha düşünmeye itmiştir."

Hiç yorum yok:

facebook'ta paylaş!