Salı, Şubat 03, 2009

Mayın saldırılarına karşı Türk yapımı "Ejder" .

Nural Makina ve Sanayi A.Ş., tasarımı ve imalatı yüzde yüz yerli olan mayına karşı dayanıklı Ejder 6x6 Zırhlı Tekerlekli Aracı görücüye çıkardı. Nural Makina ve Sanayi A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Tanju Torun, şirketin Sincan’daki 1. Ankara Organize sanayi Bölgesindeki tesislerinde düzenlediği basın toplantısında, Nurol Holding’in 7 farklı sektörde 60’ı aşkın şirketi olduğunu, sadece Dubai’deki inşaat şantiyelerinde 10 bini aşkın kişinin istihdam edildiğini söyledi.

Nurol Holding’in Türkiye’de ilk 6x6 tekerlekli aracı üreten ve ihracatını gerçekleştiren şirket olduğunu ifade eden Torun, yeni tasarladıkları Ejder 6x6 Zırhlı Tekerlekli Aracın" ise mayın patlamalarına karşı kullanıcısına yüksek bir koruma seviyesi sunduğunu belirtti.

Aracın tasarımını yaparken sadece mayının patlama etkisinin araca nüfus etmemesine değil, aynı zamanda içerideki personelin bu tesiri en az hissetmesini de amaçladıklarını anlatan Torun, bu özellikleri gerçek mayınlar ve araç çarpışma mankenleriyle test ederek kanıtladıklarını kaydetti.

Ejder’in özellikleriyle ilgili bilgi veren Torun, 12 kişi taşıyabilen 18 tonluk aracın tasarım safhasının 1,5 yıl, prototip imalatının ise 6 yıl sürdüğünü belirtti.
Yaklaşık 7 metre uzunluğu, 2,40 metre yüksekliği ve 2,68 metre genişliğe sahip olan Ejder’in, -32 derece ile 55 derece arasında çalışabildiğini anlatan Torun, aracın en büyük özelliklerinden birisinin de amfibik yeteneği sayesinde suda üstün manevra kabiliyetine sahip olması olduğunu ifade etti.

Torun, tam bağımsız süspansiyon ve turbo şarj özeliği sayesinde aracın her türlü arazide ilerleyebildiğini vurguladı. Ejder’in havadan, denizden ve karadan kolayca taşınabildiğini anlatan Torun, araçla ilgili şu bilgileri verdi:

"Bu aracı, mayın patlamasında personeli korumak için tasarladık. Mayın patlamasında oluşan basınç çok yüksektir. Bu basınç, personelin bel kemiğinde ve kafatasında kalıcı hasarlar oluşturabiliyor. Patlamanın etkisiyle araç devrilebiliyor. Bütün bunları önlemek için Türkiye’de ilk kez aracın içinde tavana asılı koltuk sistemi geliştirdik. Bu koltukların yerle bağlantısı bulunmuyor. Araç sudan geçerken tek bir düğmeyle tam amfibik hale geliyor. Azami hızı 110 kilometre olan Ejder, tam depo ile 600 kilometre yol tat edebiliyor. Aracın lastikleri de hareket halindeyken indirilebiliyor ve şişirilebiliyor."

Şimdiden 50’nin üstünde Ejder aracını ihraç ettiklerini ifade eden Torun, sözleşme ve görüşme çalışmalarının da Kolombiya dahil pek çok ülke ile sürdüğünü ifade etti.
Şirketlerinin ekonomik krizden etkilenip etkilenmediğine ilişkin soruyu yanıtlarken de Torun, "Bir defa çok şükür ki krize elimizde kontratla girdik. Ama krizden etkilenmemek mümkün değil, etkileneceğimizi düşünüyoruz" diye konuştu.

Daha sonra tesisin önündeki boş alanda Ejder’in arazi performansını sunmak için gösteri yapıldı. Amfibik özelliği sayesinde yaklaşık 2,5 metre derinlikteki su havuzundan başarıyla geçen Ejder aracına basın mensupları yoğun ilgi gösterdi.

Blog'cudan:

"TSK her geçen gün yerli imalata önem verdiğini yaptığı yatırımlar ve bu yatırımların meyvelerini toplamakla ele güne karşı gösteriyor. Daha düne kadar sahip oldukları askeri teçhizatın bir çoğunu İsrail ve ABD gibi potansiyel düşman özelliği gösteren ülkelerden alan TSK, artık bu ülkelere askeri teçhizat satar hale gelmiştir.

Günümüzde gerçekleşen bu çalışmaları ilgiyle izliyor ve TSK'yı yürekten destekliyorum."

Bu haber alıntıdır. Orjinaline ulaşmak için tıklayınız.

Hiç yorum yok:

facebook'ta paylaş!