Cumartesi, Ağustos 08, 2009

Netbook performansınızı arttırmak için de Ubuntu!

Bir netbook'um var ama performansından memnun değilim mi diyorsunuz? Netbook'umun şarjı bazen beklediğim kadar uzun süre gitmiyor, beni yarı yolda bırakıyor mu diyorsunuz yada ben ne anladım böle işten 12.1 inçlik bir dizüstü bilgisayar alsam daha iyiydi mi diyorsunuz? O zaman size sorunun netbook'ta değil netbook'unuzun işletim sistemi olan Microsoft Windows XP (SP 3)'de olduğunu rahatlıkla söyliyebilirim.

Malasef günümüzde netbook piyasası giderek kızışmasına rağmen Microsoft herhangi bir çaba gösterip de netbook'lara özel bir işletim sistemi geliştirmiş değil. Ama piyasada sadece Microsoft yok (çoğumuz bunda bir haber olsa da!) ve bu sefer Canonical daha hızlı davrandı ve netbook'lar için ideal bir işletim sistemi olacak özelliklere sahip "Ubuntu Netbook Remix"i geliştirdiğini açıkladı. Hem de Microsoft işletim sistemlerine istenen 100'lerce Dolar yerine sadece evinizden yapacağınız kolay, yasal ve ücretsiz indirme yolu ile sahip olabileceğiniz bir işletim sistemi.

** Peki bu "Ubuntu Netbook Remix" ne gibi özelliklere sahip?

--> "Ubuntu Netbook Remix" işletim sistemi yeni nesil düşük maliyetli internet erişimi sağlayan, netbook diye adlandırdığımız cihazlarda en verimli biçimde çalıştırılmak üzere geliştirildi.

--> "Ubuntu Netbook Remix" kullanıcıların hızlı ve kolay bir biçimde internete bağlanmasını sağlayan ve aynı zamanda kulannıcıların favori uygulamalarına da kolayca erişimesine olanak veren tüketici dostu bir arayüze sahip. Bu arayüz özellikler tekil kullanıcılar için optimize edilmiş bir arayüz olma niteliğine sahip.


** Peki "Remix" nedir?

--> "Remix" Ubuntu'nun tekil kullanıcılar için varolan işletim sisteminin yeniden programlanmış versiyonudur.


** Neden "Ubuntu Netbook Remix" netbook için en iyisi?

--> Yeni arayüz : "Ubuntu Netbook Remix" internete bağlı iken (Online) veya bağlantınız yok iken (Offline) kullandığınız birçok favori uygulamaya kolay erişim sağlayan ve netbook'ların ekran çözünürlüğüne göre tasarlanmış bir arayüze sahip.

--> Virüs yok : "Ubuntu Netbook Remix"de de olduğu gibi temiz ve güvenli bilgisayar kullanımı için "Ubuntu" en doğru tercih.

--> "Netbook" parçalarına göre ayarlanmış işletim sistemi : Netbook'un yonga setine (Chip-set) göre dizayn edilmiş işletim sistemi hız ve güç tasarrufu açısında avantaj sağlar.

--> Geniş geliştirici topluluğu : "Ubuntu Netbook Remix" ile birlikte Dünya'nın önde gelen ücretsiz ve açık kaynak yazılımlarının gelişmelerinden faydalanma olanağı.

Evet benden bu konu hakkında şimdilik bu kadar daha ayrıntılı bilgiyi bağlantılı linke giderek İngilizce olarak alabilirsiniz. Sizlerle "Ubuntu Netbook Remix" kullandıkça deneyimleri hakkında daha bir çok gönderi paylaşmayı planlıyorum. Ayrıca sizlerden de deneyimlerinizi yorum olarak bekliyorum.

Daha ayrıntılı bilgi için tıkla.

"Ubuntu Netbook Remix"u bilgisyarına indirmek için tıkla.

Hiç yorum yok:

facebook'ta paylaş!