Cuma, Ocak 30, 2009

Erdoğan : Tavrım moderatöre!


Başbakan Tayyip Erdoğan, Davos'ta WEF Başkanı birlikte basın toplantısı düzenledi. Erdoğan, konferansta kendisine yeterli konuşma süresinin verilmediğini belirterek toplantı moderatörüne tepki gösterdiğini söyledi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Davos’ta, İsrail Cumhurbaşkanı Şimon Peres ile katıldığı Gazze konulu paneldeki tepkisinin, oturumu yöneten moderatöre olduğunu belirterek, "Herhangi bir şekilde ne İsrail halkını ne Cumhurbaşkanı Perez’i ne de Musevi halkını hedef aldım" dedi.

Dünya Ekonomik Forumu çerçevesinde düzenlenen "Gazze Orta Doğu İçin Model" oturumuna katılan Başbakan Erdoğan, İsrail Cumhurbaşkanı Şimon Peres ile arasında yaşanan gerginlik sonrasında salonu terk etmesinin ardından, Forum Başkanı Klaus Schwap ile bir araya geldi.

Kısa süren bir görüşmenin ardından Erdoğan ve Schwap bir basın toplantısı düzenledi.

Uluslararası panel kurallarına göre, objektif tutum sergilemesi beklenen yönetici de bu tür toplantı kriterlerinin dışına çıkarak benim de dahil olduğum konuşmacılara söz hakkı tanımadan paneli bitirmek istedi.

"Müdahale ederek söz aldığımda da görüşlerimi ifade etmeme imkan tanımadı. Ve toplantı moderatörüne karşı bir tepki ortaya koydum. Bitmek üzere olan toplantıyı da terk ettim. Bunu özellikle sizlere açıklamak istedim ki, çünkü burada da hedef saptırılabilir. Yumuşak başlıyım ama uysal koyun değilim."

Erdoğan, "Daha sonraki toplantılar ile ilerideki Davos toplantılarında olacak mısınız?" sorusu üzerine, "Değerlendireceğiz. Çünkü, benim tabii ki burada tavrım modaratöre oldu ama bu tür moderatörlerin olduğu Davos zevk vermez onu söyleyeyim, barışa da gölge düşürür onu hatırlatayım" dedi.

Kuveyt’li bir gazetecinin "Peres’in sesini yükselterek konuştuğunu gördük. Siz buradaki çalışmalar, Türkiye tarafından ve Arap Birliği çerçevesinde Gazze’de gerçekleşecek yapılacak çalışmalar hangi yönde devam edecek? Gazze açısından gerçekleştirecek çalışmalar doğru mu değil mi? Arap Birliği gelişmeleri doğru mu değil mi?" sorusuna Erdoğan, şu karşılığı verdi:

"Ben, Perez’in yaşına saygım sebebiyle sesimi yükseltmedim. Yoksa sesim ondan daha çok çıkar, orada bir sıkıntım yok. Çok açık, net bir şey daha söylüyorum; doğru konuşmuyor. Tarih onu yalanlıyor, siyaset bilimi onu yalanlıyor, rakamların hepsi bizde var. Dolasıyla, tabii işte beraber olamadığımız için rahat konuşma imkanımız yok ama 25 dakika o konuşup 12 dakika biz konuştuğumuz zaman burada da adaletsizlik oluyor. Fazla vaktinizi de almak istemiyorum. Hepinize ilgi ve hassasiyet sebebiyle çok teşekkür ediyorum."

Ortak basın toplantısına Arap Birliği Genel Sekreteri Amr Musa da katıldı. Toplantıya uluslararası basın yoğun ilgi gösterdi.

Ayrıntılar için tıklayınız.

Hiç yorum yok:

facebook'ta paylaş!